Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
02.07.2018 12:18 - По северното крайбрежие
Автор: elenagram Категория: Туризъм   
Прочетен: 970 Коментари: 0 Гласове:
1


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg

Покрай белгийските ми приятели пошетах и аз из България. Този път решихме да мръднем на север от Варна, по брега. Направих предварителна програма. Консултирах се с Интернет за някои забележителности (какво да разкажа на гостите за тези обекти).

Екскурзията трябваше да стане точно на имения ден на Пепо – 29 юни. Тръгнахме рано – в 8 ч, за да имаме достатъчно време да огледаме повече места. Гостите поискаха да закусят пица. Отсякох като им казах, че в България закусваме банички, пицата да си я ядат в Италия.

Първата ни дестинация беше двореца в Балчик. Но парадоксите български нямат край. Изпратиха ни да паркираме колата на една улица и дори ни пуснаха билет. А паркинга пред съседния хотел беше празен. Но няма да се впрягаме за такива простотии, я.

Тръгнахме по алеята за двореца. Не съм ходила там от преди 30-40 годинии и не бях уверена в екскурзоводските си умения. Следващото недоразумение беше пред касите. От Интернет бях видяла че билетчето за вход струва 10 лв. Но тук се оказа, че има две каси – за двореца и за градината. Понеже собствениците били различни. Освен това бяхме длъжни да си купим билети и за двете места, дори и да не искаме да посетим и двете. Аз естествено се паткосах от разнообразието на цените – за българи, за чужденци, за възрастни, за пенсионери. Върви пресмятай. С билетите ни дадоха малки брошурки. Как да се ориентираш по тях! Тръгнахме на случаен принцип. Нямаше указания как да се движим. Оляхме се от правене на снимки. Заявих, че харизвам Пепо за фотограф на групата и се отървах поне от това задължение. Слава богу и гостите не бяха много любопитни та не ме отрупваха с въпроси. Пепо се шашардиса кое по-напред да снима: пейзажите или чекненията на Жаклин. Тая жена наистина има акъл на тийнейджърка.

Оказа се, че времето бързо напредва. А ние имахме набелязани още доста обекти. Решихме да съкратим програмата. Вместо да ходим в мидената ферма  можем да хапнем направо на Калиакра. Пепо каза, че там имало приличен ресторант. Убедих Жаклин и сие в предложението на Пепо и потеглихме за Калиакра. За резил до сега не бях ходила там. И в двореца в Балчик не бях влизала, но в градината бяхме ходили не помня вече кога и с кого. По пътя разказах накратко легендите за острова. Входа беше символичен, Пепо плати 20 лв за 6 човека. И се оказа дори добър гид. Бил ходил няколко пъти по това място и ни беше много полезен. С нетърпение стигнахме заветното място – ресторанта. Някои заради тоалетна, други бързаха да пийнат биричка, трети – да заредят мобилните. Цените си ги биваше, но какво да правим. Добре, че Фернан пое сметката. Не пожелаха нашите 50 лв.  Оставаше да идем до края на носа, на мястото, където са се хвърлили девойките. Снимах се и аз най-после на това историческо място. През това време Жаклин скачаше по  паметниците на руските войни. Пепо предложи да идем до Болата, било съвсем близко. Съгласни. Особено аз. Белгийците така и не разбраха къде се намират. Трябваше няколко пъти да повторя къде сме и какво е това място. Белгийските гастрономи така и не се впечатлиха от фактите. Но ако ги бях почерпила с някое парче пица или екзотичен коктейл друга песен щяха да запеят. Жаклин естествено беше център на изненадите. Подхлъзна се и цопна на плиткото. После реши да се доизмокри по-навътре в морето както беше с фееричната си рокличка. Пепо и Фернан направиха разузнавателни обиколки наоколо. И аз цопнах краката в морето, дори поджапах по плажа. А съпрузите Филип и Мюрел останаха през цялото време прегърнати като статуи на плажа. Като че ли се страхуваха от водата. Пепо реши и той да направи една баня. Облаците вече прииждаха и побързахме да потеглим по обратния път. 10 минути след като потеглихме ни заля потоп – не бях виждала отдавна такъв дъжд. Вече минаваше 19 ч когато преминахме през Варна. Намерението ми да се поразходим и там отпадна веднага. Всички бяха изморени. Пък и времето беше достатъчно дъждовно.

Много съм доволна от екскурзоводството си днес. Пепо и той доста помогна. Надявам се и гостите да са се позабавлявали добре и да са доволни.

Тук са снимките от събитието:

https://photos.app.goo.gl/NZvUuVhdKgJTuJ1x7

 




Гласувай:
1



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: elenagram
Категория: Лични дневници
Прочетен: 50910
Постинги: 14
Коментари: 20
Гласове: 85
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930